pondělí 15. července 2013

Hloupé předsudky

- - - článek je z mého starého blogu cawai.blog.cz - - -
- - - obrázek = moje tvorba ^^ - - -

K napsání tohoto článku mě přiměla jedna věc, která se mi stala zhruba před půlrokem. Měli jsem výtvarku, na kterou máme trošku zvláštního učitele. Je to magor, rád nám pokládá různý filozofický hádanky apod. Jednou nám dal zase jakousi svou hádanku, už si na ni nevzpomínám. Když nám prozradil tu "úžasnou" pointu (která mi bud unikla nebo to bylo fakt tak trapný :D -.- ) spolužačka řekla, že to nechápe. Na to se na ni otočil spolužák (kterého mimochodem nemám nijak v lásce...) a řekl "Tak to bys neměla sedět tady ale naproti."
Abych to vysvětlila. Naproti naší škole je SŠ technická a obchodní. Vyučujou se tam takový obory jako mechanik, elektrikář apod. No a jak jsem jinak vcelku nekonfliktní typ, to co řekl mě dost na*ralo...říkám mu, jestli si jako myslí, že když se dostal sem tak sežral moudrost světa a o co,že jsou tam někteří chytřejší jak on. Dobře, možná se to dalo říct i v klidu, jenže mě tyhle věci strašně vytáčí. Jo, mám naši třídu ráda, ale prostě je to gympl docela prestižní,takže se dá očekávat,že se nevyhnu tomu být ve třídě s takovýmahle "chytrákama". Jasně, ve škole jim to pálí ale postavte je před cokoliv, co vyžaduje manuální zručnost (včetně holky ;D) a jsou bezradní. Prostě když příroda někde přidá, často taky někde ubere...

Ale konečně k hlavní myšlence tohole článku - předsudky. Je to jedna z věcí, kterou opravdu nemůžu vystát. To, jak někdo někoho soudí podle toho, kam chodí na školu, kde bydlí, kolik má peněz...a ani je nenapadne, že tohle nejsou faktory, podle kterých se vytváří osobnost.

• Stejně jako může být kluk,co dělá učnák pěknej primitiv, kterýho zajímá jenom kdy se zas zhulí a kterou holku na příští pařbě opíchá tak může být jeho spolužák inteligentní člověk, kterej jednou třeba začne v daným oboru podnikat a bude vydělávat klidně víc než vysokoškolák, kterej sice perfektně zvládá veškerý učivo, ale když se má postavit na vlastní nohy a začít pracovat je v koncích.

• Stejně jako každej, kdo bydlí na vesnici není vidlák, tak ani každej Pražák není namyšlenej helééé a viď kretének (ale zas jako debilní kecy Pražáků pobavily neřikam,že ne :D)

• A taky každej, kdo nemá značkový i fusky nemusí být hned socka a ten, jehož rodiče mají peníze a vilu s bazénem nemusí být rozmazlenej parchant. To vážně chce lidi soudit za to,z jaké jsou rodiny? To se vážně chcete smát někomu, kdo starej mobil a oblečení po starší ségře, když je klidně možný, že vy jednou budete vytírat podlahu ve firmě, kde on/ona bude šéfovat?

•A každej Arab je terorista, Rus komunista, Němec nacista a Američan obézní imbecil?

Proto mě tak vytočilo co řekl...
Těch příkladů bych mohla uvádět tisíce,ale myslím,že snad všichni pochopili, co se snažím říct...

A jestli tohle nestačilo jako argument mám poslední radu. Jděte k zrcadlu a pečlivě se prohlídněte. Nevidíte nic, na čem by se dal založit nějakej předsudek? Ne? Tak se zamyslete. Není nic, co máte, nemáte, co jste kdy udělali nebo neudělali a podle čeho by vás lidé, kteří vás ani neznají, mohli soudit? Věřte,něco se nejde. Vždycky ;)

5 komentářů:

  1. Jo, já se těm vtípkům taky občas zasměju...Ale to je asi na stejné úrovni - stupidní úrovni - jako vtípky o blondýnách a policajtech. Jsou trapné, každý to říká, ale všichni se tomu smějou.

    Teď jsem přesvědčená v tom, že všichni výtvarkáři a výtvarkářky (říká se to tak? :D) jsou magoři. Prožila jsme asi tři a všichni byli trochu blázni, ta, co ji mám teď, je úplně šílená. A ještě ten váš, tak to už je něco. Ach, zrovna jsem si vybudovala předsudek-.-

    Tyhle lidi nesnáším. Máme jich ve třídě taky pár a posmívají se klukovi, co se tam dostal jenom díky známosti s ředitelkou, jinak je úplně blbej. Ano, je. Ale nemusí mu to všichni dávat najevo.

    Taky nemám ráda předsudky. Štve mě, že se všichni na sebe dívají podle toho, jakou mají školu, jaké jsou rasy... Ale přece jen, nikdy se nebudu dívat na kluka z bohaté rodiny a na kluka z chudé stejně. I když se sebevíc snažím, předsudky to vždycky pokazí. Nechci být taková a snažím se to změnit, ale asi to úplně nejde. Možná proto, že mě spousta lidí ovlivňuje tím, že když vidí nějakého Asiata, začnou mít trapné kecy a i když je poslouchat nechci, uvědomuju si, co říkají.
    Tak teď to schválně zkusím. Podívám se na sebe do zrcadla. Jsem zvědavá, na co přijdu. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ne, já jsem maso jedla, ještě tak před dvěma roky, dřív jsem se tím dokonce úplně cpala, no možná se mi to zhnusilo. Taky jsem si to představovala jako jídlo, ale když někdo řekl: tohle kuřecí stehýnko vypadá dobře, představím si to na té slepici a chuť najednou opadne.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásně napsaný článek, moc se mi líbí, jak jsi to napsala narovinu, jak to opravdu je. Nesnáším předsudky a všude kolem mě bohužel jsou. Je dobře, že sis na toho svého spolužáka otevřela pusu, jeho reakce byla dost ubohá.

    Máš skvělý blog. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Svatá pravda! Přestože jsem "čistokrevná" češka, vypadám tak trochu asijsky (kvůli mým zatraceným očím) a spousta lidí, kteří si o mě myslí, že jsem vietnamka, nebo tak, se upřímně zděsí, když zjistí, že mi nejde matematika. To je taky takový předsudek - asiat = matematický génius. Kdybych byla na tvém místě, asi bych toho spolužáka zmlátila. Co se těch předsudků týče, jsem výbušná jak TNT :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těm předsudkům se asi nevyhne nikdo. Jedna holka, kterou jsem sotva poznala mi řekla, že nechápe, jak můžu chodit na gympl, že nevypadám jako šprt. No, popravdě neměla jsem sílu jí to nějak vysvětlovat, i když jsem si v duchu říkala pár ne moc hezkých slov :D Ten spolužák je kretén, štve mě čím dál víc, ale snažím se ho ignorovat, abych mu nepřivodila nějaké zranění :D

      Vymazat